9 Nisan 2011 Cumartesi

Hasan Söylemez

Bu adam bir gün bunalıyor ve bisikletle Türkiye turu yapmaya kalkışıyor, hem de beş parasız ve bisikleti bile olmadan; gidiyor bisikletçide çalışıp önce bir bisiklet alıyor sonra da düşüyor yola...

Hedefi hiç para harcamadan 10.000 kilometre yapmak; yemek için çalışmış, kimi zaman karşılıksız vermişler kimi zaman da aç kalmış. Yola çıkış amacı "kendini bulmak" aslında, etiketlerden ve yapmacıklıklardan sıkılıp atmış kendini yola... Aslında fotoğrafçı, yolda çektiği fotoğraflarla sergi düzenlemiş, kazandığı paraları da bağışlamış.

8 ay gezmiş bisikletiyle, 10.000 kilometreyi aşmış, saç-sakal birbirine karışmış. Ben 26 Şubat'ta televizyonda görüp tanıdım kendisini, fakat bugün birden aklıma gelip yazmak için internetten aradığımda, bugün yayınlanmış bir röportajı olduğunu da gördüm. Aslında bugün Herman Zapp hakkında yazacaktım fakat önce benzer konuda Türk birinden bahsetmeyi tercih ettim.

Kararlılığı ve iradesi sebebiyle kendisini kutlarım.

Yola çıkmaya niyetlenenlere duyurulur: Bir bilene danışmadan yola çıkmayın, tünellerde ezilme tehlikesi yaşayabilirsiniz(miş), her bisiklet uzun yol için ideal değildir(miş) ve dahası...

hasansoylemez.com