10 Nisan 2011 Pazar

Herman & Candelaria Zapp

Herman ve eşi Candelaria Zapp, iki Arjantinli 1996 yılında evlenirler. Çok mutludurlar, hiç bir sıkıntıları yoktur, ama ikisi de dünyayı gezmek istemektedirler. Bir engelleri olmadıklarını farkederler ve 2000 yılında, dededen kalma 1928 model bir arabayla atarlar kendileri yollara...

İlk hedefleri Alaska, daha sonra Güney Amerika kıyıları, Kuzey Amerika, Kanada, Avustralya ve şimdi de Asya'dalar. Yolculuk boyunca 4 çocukları oluyor ve eğitimlerini arabada internet yardımıyla yapıyorlar. Bu arada 3-4 haftalık bir mola ve doğumlarda kaldıkları hastaneler dışında arabada yaşıyorlar. Çocukların hepsi farklı bir ülkede doğuyor. 11 yıldır yollardalar, hem de saatte 70km'yi geçemeyen külüstürleriyle.

Herman'ın facebook hesabı var, hemen mesaj attım; Türkiye'de ünlü oldunuz diye, gazeteye çıktığından haberi yoktu, linki hemen facebook sayfasından paylaştı, Türkiye'ye geldiğimizde yardımı olur diye sevindi. Ben nereleri gezeceklerini sordum, o da plan yapmadıklarını sadece gezdiklerini söyledi, bir nevi rüzgar nereye atarsa...

Ona 4 çocuk ve dünya turu yapmanın benim de hayallerimden biri olduğun ve Türkiye'de görüşmeyi umduğumu söyledim, cevap yazmadı...

Onu ağarlayamasam da, güzel bir yemek ısmarlarım belki...

İlgilenenler için yazdıkları bir kitap ve internet siteleri de var.